سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات ساختمانی

رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سرویس بهداشتی

رفع بوی بد فاضلاب

شاید برای شما هم این اتفاق پیش آمده باشد که ناگهان بویی شبیه به بوی تخم مرغ گندیده، یا لاشه یک حیوان مرده یا ماهی مرده همه خانه تان را فرا گیرد. اگر همین حالا با این مشکل مواجه هستید و یا تا به حال آن را تجربه کرده اید، پیشنهاد میکنیم که با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. بوی نامطبوع فاضلاب به دلایل مختلفی میتواند ایجاد شود. در این مطلب قصد داریم شما را با راهکارهای مختلفی که برای حل این مشکل وجود دارد، آشنا کنیم تا در صورت مواجهه با مشکل به راحتی بتوانید آن را برطرف نمایید. 

 

دلیل بوی بد فاضلاب آشپزخانه چیست؟

خب همانطور که گفتیم دلایل زیادی میتواند موجب بروز بوی بد فاضلاب در آشپرخانه یا سرویس بهداشتی شما شود؛ در زیر این دلایل را به طور کامل معرفی میکنیم که تا جایی که میتوانید خودتان اقدام به برطرف نمودن آن نمایید. اگر با راهکارهای گفته شده مشکلتان برطرف نش حتما به یک شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه معتبر تماس بگیرید. 

 

گرفتگی لوله با گلویی

یک قسمت به نام گلویی در لوله فاضلاب در نظر گرفته می شود که وظیفه آن جلو گیری از بازگشت بوی بد فاضلاب به داخل محیط خانه است. اما گاهی شرایطی پیش می آید که همین گلویی دلیل اصلی انتشار بوی بد فاضلاب در محیط خانه میشود. خشک یا گرفته شدن گلویی به وسیله پسماند مواد غذایی یا زباله هایی که وارد لوله می شوند، اتفاقی را رقم می زنند که نتیجه آن بازگشت بوی بد به محیط خانه یا آشپزخانه میشود. 

 

روغن و زباله های چسبیده به لوله فاضلاب

شستشوی ظروف روغنی در سینک و ریختن زباله های حاصل از شستن ظرفها در آن باعث می شود که در لوله فاضلاب آشپزخانه با گذشت زمان اختلالاتی به وجود آید که به راحتی نتواند فاضلاب را به خارج راهنمایی کند و گاها سبب شود که آب داخل سینک ظرفشویی بالا بزند و به داخل چاه فاضلاب نرود. 

 

عمر بالای لوله های فاضلاب

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، برخی مشکلات در گذر زمان گریبان گیر لوله های فاضلاب می شوند. بروز این اتفاقات برای خانه های قدیمی کاملا طبیعی است و دلیل آن هم عمر بالا و زحمت زیادی است که لوله های فاضلاب برای آن ساختمان کشیده اند. در این حالت باید با یک شرکت تخلیه چاه و لوله بازکنی تماس بگیرید تا کارشناسان آنها به محل اعزام شوند و موضوع را بررسی کنند. در اکثر موارد سعی کارشناسان بر این است که با تعمیر مشکل مربوطه را برطرف نمایند. 

 

چند راهکار ساده برای رفع بوی بد لوله فاضلاب در منزل

ترکیبات مختلف زیادی وجود دارد که بهره گیری از آن ها میتواند در باز کردن لوله و راهنمایی زباله های داخل آن به خارج، موثر باشد. چند مورد از این ترکیبات عبارتند از:

 

آب و مخمر:

ترکیبی نسبتا اسیدی که فراهم کردن آن بسیار ساده است و ریختن آن در مجرای فاضلاب، باعث باز شدن برخی گرفتگی های سطحی می شود.

آب، سرکه وجوش شیرین:

معروف ترین ترکیب باز کننده لوله فاضلاب که در اکثر مواقع جوابگو است و با استفاده از آن میتوان از شر بوی بدی که در آشپرخانه به وجود آمده، خلاص شد. 

نمک، یخ و پوست لیمو ترش:

این مورد هم ترکیب نسبتا ضعیفی است که در برخی مواقع راه گشای شما خواهد بود و در این جا رسالت پوست لیمو ترش، تنها منتشر کردن بوی خوب در محل است. 

جوش شیرین و سرکه سفید:

این مورد هم یک محلول دیگر است که میتوان از آن هم برای راه گشایی لوله های فاضلاب در آشپزخانه استفاده نمود. در ادامه با بهره گیری از همان پوست لیمو ترش یا روش های دیگری مثل: ذغال روی یک ظرف و قرار دادن در محل، ریختن دانه های قهوه در یک جوراب و قرار دادن آن در محل استفاده نمود. 

علت بوی بد فاضلاب در طبقه های اول ساختمان

امروز که اکثر ساختمان ها آپارتمانی شده است، بروز این گونه مشکلات بیشتر شده است و معمولا دیده می شود که ساکنان از اهالی طبقه اول شکایت دارند، مبنی بر اینکه بو از این طبقه به مشام می رسد و دلیل بروز این اتفاق در ساختمان ما، رعایت نکردن ساکنان این بخش از ساختمان است. اما خب باید بدانید که اصلا این طور نیست و در 80 درصد مواقع این کل واحد های ساختمان هستند که باعث بروز همچین مشکلی می شوند، اما در طبقه اول به دلیل نزدیکی آنها به چاه، این رویداد بد بیشتر به چشم می آید.

 

اگر مشکل با راهکارهای گفته شده برطرف نشد چه باید کرد؟بو برطرف نشد چی؟

در صورتی که بهره گرفتن از این راهکارهای ساده خانگی برای شما اثربخش نبود، بهره گیری از مهارت متخصصان این زمینه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. خدمات فنی سماء یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران است و بیش از 30 سال است که در حال خدمات رسانی به مردم شریف تهران گام برمی دارد. خدمات فنی سماء از گذشته تا کنون در بسیاری از پروژه های ملی همچون مترو تهران همکاری داشته و با بسیاری از هتل ها، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و اداری قرارداد همکاری طولانی مدت دارد. این شرکت در دارای شعبات مختلفی در مناطق چهارگانه تهران است که در صورت نیاز میتوانید از یکی از نزدیکترین این شعبات به خود استفاده کنید.